Laureaci
Jury w składzie: Izabella Gustowska, Ryszard W. Kluszczyński, Michał Ostrowicki / Sidey Myoo, Mirosław Rogala, Jeffrey Shaw przyznało nagrody w następujących kategoriach: Intermedialne Dzieło Sztuki oraz Koncepcja Intermedialnego Dzieła Sztuki.
Intermedialne dzieło sztuki
Po zapoznaniu się z 55 pracami zgłoszonymi do konkursu na Intermedialne Dzieło Sztuki, Jury uzgodniło, że nie przyznaje nagrody Grand Prix. Pomimo wysokiego poziomu prac, żadna z prac nie wyróżniała się w takim stopniu, żeby uhonorować ją indywidualną nagrodą. Jury w tej sytuacji podjęło decyzję o przyznaniu dwóch równorzędnych nagród.
Emanuele Dainotti (Włochy), Un cuento de Santa Maria, 2018
Praca ujęła jury doskonałą konstrukcją narracji i nowoczesnym wykorzystaniem środków ekspresji filmowej dla potrzeb 4 kanałowej prezentacji. Ascetyczna estetyka i minimalizm konstrukcji obrazu zostały w niej skonfrontowane z pełnymi namiętności, dramatycznymi relacjami międzyludzkimi, z dominacją problematyki genderowej.
Leo Tsao (Australia), Four Walls, 2018
Jury wzięło pod uwagę uniwersalną prezentację wymiaru ludzkiej egzystencji, przenikniętą dyspersją i transformacją. W pracy pokazano życie czworga bohaterów, których świat ulega destrukcji. Praca uwidacznia wartość wykorzystania efektów transformujących zastaną rzeczywistość, która rozpada się i konstruuje na nowo.
Piotr Wyrzykowski (Polska), Manhunt 2.0, 2018
Patron technologiczny firma Optoma ufundował nagrodę w postaci projektora o wartości 2900 zł.
ARCAAN Collective (France), Immersive, 2018
Koncepcja intermedialnego dzieła sztuki
Po zapoznaniu się z 33 projektami zgłoszonymi do konkursu na Koncepcje Intermedialnego Dzieła Sztuki, Jury wyłoniło dwie prace, które zostaną zrealizowane w ramach następnej edycji Międzynarodowego Konkursu na Intermedialne Dzieło Sztuki.
Auden Lincoln-Vogel (Stany Zjednoczone), Automated Association
Jury wzięło pod uwagę nowatorski warsztat artystyczny aplikacji na urządzenia mobilne i VR headset oraz możliwości jakie one oferują, w odniesieniu do rzeczywistości wirtualnej i jej relacji do świata realnego. Automated Association Projekt jest oparty na algorytmach silnika wyszukiwarki pozwalającej na przeszukiwanie sieci w celu pozyskania wizualnie podobnych obrazów. Praca podejmuje refleksję na temat procesów konstruowania rzeczywistości oraz indywidualnych tożsamości w cyfrowych światach.
Krzysztof Mazur (Polska), Supersymetria
Jury doceniło oryginalność pracy rozwijającej się w kontekście dyskursów naukowych. W tej interaktywnej instalacji zawarto idee wielowymiarowości odnoszącej się do rzeczywistości w aspekcie społecznym. Projekt zawiera wartości związane z dynamiczną, nieprzewidywalną rzeczywistością i relacjami międzyludzkimi, bazując na nowatorskiej idei powiązań współczesnej sztuki, nauki i technologii.