Wystawa pokonkursowa
Gala wręczenia nagród oraz otwarcie wystawy pokonkursowej w II Międzynarodowym Konkursie na Intermedialne Dzieło Sztuki 2022 odbędzie się 12.11.2022 o godz. 18:00 w budynku Wydziału Intermediów przy ul. Berka Joselewicza 23A. W edycji 2022 konkurs odbył się w dwóch, oddzielnie ocenianych kategoriach: CAVE – wielokanałowa projekcja audio-wizualna oraz VR – dzieło wirtualnej rzeczywistości. Jury w składzie Sidey Myoo – przewodniczący, Dominik Kuryłek, Michał Hyjek oceniło 72 realizacje dopuszczone do konkursu – 59 w kategorii CAVE i 13 w kategorii VR.
W odpowiedzi na Open Call konkursu napłynęło ponad 90 zgłoszeń – 70 w kategorii CAVE i 22 w kategorii VR. Nadesłano prace z Australii, Belgii, Brazylii, Chorwacji, Cypru, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Iranu, Kanady, Kazachstanu, Łotwy, Niemiec, Norwegii, Pakistanu, Polski, RPA, Serbii, Singapuru, Szwecji, Ugandy, Indonezji, Irlandii, Tajwanu, Turcji, Ukrainy, USA, Węgier, Wielkiej Brytanii i Włoch.
Wszystkie oceniane prace biorą udział w wystawie pokonkursowej.
Kuratorzy: Patrycja Maksylewicz, Mariusz Front
Dni i godziny otwarcia wystawy
13.11.22 (ndz.) 16:00 – 20:00
18.11.22 (pt.) 16:00 – 20:00
19.11.22 (sob.) 16:00 – 20:00
20.11.22 (ndz.) 16:00 – 20:00
25.11.22 (pt.) 16:00 – 20:00
26.11.22 (sob.) 16:00 – 20:00
27.11.22 (ndz.) 16:00 – 20:00
Wydarzenie towarzyszące 26.11.22
Wykład VR z dyskusją – realne//niemożliwe
Wydarzeniem towarzyszącym wystawie pokonkursowej 2. Międzynarodowego Konkursu na Intermedialne Dzieło Sztuki ICIA 2022 jest bezpłatny warsztat Unity3D Intro: Szybki level design w Unity z obszarów projektowania 3D i wirtualnej rzeczywistości.
Wydarzenie towarzyszące 27.11.22
Bezpłatny warsztat Unity3D Intro: Szybki level design w Unity
Wydarzeniem towarzyszącym wystawie pokonkursowej 2. Międzynarodowego Konkursu na Intermedialne Dzieło Sztuki ICIA 2022 jest bezpłatny warsztat Unity3D Intro: Szybki level design w Unity z obszarów projektowania 3D i wirtualnej rzeczywistości.
Harmonogram projekcji prac konkursowych w kategorii VR
Stanowisko 1
Dostępne w dniach
13.11.22 (ndz.)
18.11.22 (pt.)
19.11.22 (sob.)
20.11.22 (ndz.)
25.11.22 (pt.)
26.11.22 (sob.)
27.11.22 (ndz.)
Nagroda Główna VR / Category VR Main Prize:
Lo-Def Film Factory (Francois Knoetze and Amy Louise Wilson)
The Subterranean Imprint Archive (RPA / South Africa)
Stanowisko 2
Dostępne w dniach
13.11.22 (ndz.)
18.11.22 (pt.)
19.11.22 (sob.)
20.11.22 (ndz.)
25.11.22 (pt.)
26.11.22 (sob.)
27.11.22 (ndz.)
- Kawecki&Przybysz – Przestrzeń Biodegradowalna / Biodegradable space (Polska / Poland)
- Terēze Medne – At the back of my head (Łotwa / Latvia)
- Mu Tuan – Patikulamanasikara (Tajwan / Taiwan)
Stanowisko 3
Dostępne w dniach
13.11.22 (ndz.)
18.11.22 (pt.)
19.11.22 (sob.)
20.11.22 (ndz.)
25.11.22 (pt.)
26.11.22 (sob.)
27.11.22 (ndz.)
- Arash Akbari – Infomorph (Iran)
- Dea Widya and Kelvin Djuniadi – The Invisible: Free the Space (Indonezja / Indonesia)
- Sandrine Deumier – N-h9 (Francja / France)
- Fundamental Research Lab – Robert Lisek – Others (Polska / Poland)
- Sonia Kaźmierczak – NIWA (Polska / Poland)
- Piotr Kopik – Człowiek Guma / Rubberman (Polska / Poland)
- Ian Latham – The geranium project (Wielka Brytania / United Kingdom)
- Karo Zacharski – Bunt / Defiance (Polska / Poland)
Stanowisko 4
Dostępne w budynku Muzeum Fotografii w Krakowie przy ul. Rakowickiej 22A w godzinach otwarcia muzeum.
Wystawie głównej towarzyszy pokaz pracy VR Supersymetria autorstwa Krzysztofa Mazura, laureata I edycji konkursu ICIA w 2018 roku. Pracę można obejrzeć w budynku Muzeum Fotografii w Krakowie przy ul. Rakowickiej 22A w godzinach otwarcia muzeum.
Harmonogram projekcji prac konkursowych w kategorii CAVE
Zestaw 1
Projekcja w dniach
13.11.22 (ndz.)
20.11.22 (ndz.)
27.11.22 (ndz.)
Grand Prix ICIA 2022: Barbara Gryka, Taniec Motocykli / Dancing Motorcycles, Polska / Poland, 2020, 09:25 min.
Nagroda Główna CAVE: Zuza Banasińska, The House that Shadows Built, Holandia / Netherlands, 2021, 19:00 min.
Wyróżnienie Jury: Jakub Stelmach, In Our Mind We Are Alone, Polska / Poland, 2022, 08:39 min.
ARCAAN Collective – Antoine Briot and Jeremy Oury, Emersive, Francja / France, 2021, 05:30 min.
Sébastien Aucoin, Echoes, 2005, Francja / France, 11:40 min.
Sandra Bąk, Europa / Europe, Polska / Poland, 2022, 05:05 min.
Michał Bojara, Lęk / Anxiety, Polska / Poland, 2022, 02:53 min
Sara Bonaventura, Come se il colore stesse a guardarti / As if the colour was watching you, Włochy / Italy, 2022, 10:02 min.
Samuel Brzeski, Just be glad it’s not you, Norwegia / Norway, 2022, 17:00 min.
Yasmina Chavez, Fountainhead Loop, Stany Zjednoczone / United States, 2015, 03:36 min.
Luka Cvetkovic, Before the sun comes close, Serbia, 2020, 08:01 min.
Bartek Dajda, Aphantasia /eɪfænˈteɪʒə/, Polska / Poland, 2022, 07:12 min.
David Ian Bickley and Catherine Orr, Blue, Irlandia / Ireland, 2019, 02:12 min.
Grand Prix ICIA 2022: Barbara Gryka, Taniec Motocykli / Dancing Motorcycles, Polska / Poland, 2020, 09:25 min.
Nagroda Główna CAVE: Zuza Banasińska, The House that Shadows Built, Holandia / Netherlands, 2021, 19:00 min.
Wyróżnienie Jury: Jakub Stelmach, In Our Mind We Are Alone, Polska / Poland, 2022, 08:39 min.
Diana Bohutska i Daphne Xanthopoulou, Stones are Angels, Polska / Poland, 2022, 05:00 min.
ephemera – Daisy Blue Groff, Ignition Krakow, Kanada / Canada, 2022, 02:46 min.
Jennie Feyen, Women Inc., Australia, 2022, 02:16 min.
Flurry Film, Taken by Storm, Szwecja / Sweden, 2021, 12:00 min.
Benna Gaean Maris, Spray can, Belgia / Belgium, 2009, 02:31 min.
Tobias Gaede, Ambience RGB, Brazylia / Brazil, 2022, 02:16 min
Marcelina Gorczyńska, Dom zachodów / The House of Sunsets, Polska / Poland, 2022, 03:12 min.
Piotr Grabowski, Intrinsic muscles. How to rebalance, Polska / Poland, 2022, 12:52 min.
Kailum Graves, Isolation in Fragmented Landscapes, Australia, 2019, 12:15 min.
Mehreen Hashmi, Pink Banana, Purple spots, Blue Planet, White Fire, Pakistan, 2020, 07:39 min.
Martha Kicsiny, Operative Gaze, Węgry / Hungary, 2022, 03:15 min.
Arnaud Laffond, Refuge Refuse, Francja / France, 2021, 04:52 min.
Zestaw 2
Projekcja w dniach
18.11.22 (pt.)
25.11.22 (pt.)
Grand Prix ICIA 2022: Barbara Gryka, Taniec Motocykli / Dancing Motorcycles, Polska / Poland, 2020, 09:25 min.
Nagroda Główna CAVE: Zuza Banasińska, The House that Shadows Built, Holandia / Netherlands, 2021, 19:00 min.
Wyróżnienie Jury: Jakub Stelmach, In Our Mind We Are Alone, Polska / Poland, 2022, 08:39 min.
Paula Lafuente, @tachar_la, Hiszpania / Spain, 2022, 12:48 min.
LASG – Laura Adel and Sylwester Galuschka, LASG_002, Polska / Poland, 2022, 05:00 min.
Simon Le Boggit, String Theory, Wielka Brytania / United Kingdom, 2021, 05:05 min.
Jorge Lozano, Watch My Back, Kanada / Canada, 2019, 10:00 min.
Jarek Lustych, Latent Voices, Polska / Poland, 2022, 11:22 min.
Make Larmo, The Imprint of Surrounding, Polska / Poland, 2022, 04:58 min.
Agnieszka Mastalerz, NMSNNG (no mental scars, no nursed grudges), Polska / Poland, 2022, 15:39 min.
Medieval SEX, DINOSAURIA/WE. 1. A farewell to a soldier. 2. Yearning. 3. Gomel. 4. Bye-bye, see you in Kramatorsk, Kazachstan / Kazakhstan, 2022, 12:23 min.
Grand Prix ICIA 2022: Barbara Gryka, Taniec Motocykli / Dancing Motorcycles, Polska / Poland, 2020, 09:25 min.
Nagroda Główna CAVE: Zuza Banasińska, The House that Shadows Built, Holandia / Netherlands, 2021, 19:00 min.
Wyróżnienie Jury: Jakub Stelmach, In Our Mind We Are Alone, Polska / Poland, 2022, 08:39 min.
michaluk x radzikowski, System Sprzężeń Zwrotnych / Feedback System, Polska / Poland, 2022, 17:30 min.
Mario Mu, The Factories, Chorwacja / Croatia, 2022, 04:30 min.
Muk_pang_ – Alek Sarna, Tommy Otonoke, Future Dust, Polska / Poland, 2019, 20:00 min.
Aleksandra Murawska, Seksualizacja jako forma opresji / Sexualisation as a form of oppression, Polska / Poland, 2022, 05:05 min.
Nicole Baker Peterson and Kirk Peterson, Antidote, Stany Zjednoczone / United States, 2022, 04:35 min.
Ivana Ognjanovac and Mare Šuljak, I am better off when you are silent, Chorwacja / Croatia, 2019, 04:16 min.
Zuzanna Oniszczuk i Aleksandra Kolbusz, Bryophyta, Polska / Poland, 2022, 03:00 min.
Andre Perim, Ritual, Brazylia / Brazil, 2022, 04:16 min.
Zestaw 3
Projekcja w dniach
19.11.22 (sob.)
26.11.22 (sob.)
Grand Prix ICIA 2022: Barbara Gryka, Taniec Motocykli / Dancing Motorcycles, Polska / Poland, 2020, 09:25 min.
Nagroda Główna CAVE: Zuza Banasińska, The House that Shadows Built, Holandia / Netherlands, 2021, 19:00 min.
Wyróżnienie Jury: Jakub Stelmach, In Our Mind We Are Alone, Polska / Poland, 2022, 08:39 min.
Sara Piotrowska i Maciej Szczęśniak, Fossil fuel is your jewel, Polska / Poland, 2022, 10:13 min.
Paulina Ptaszyńska, Phenomena, Polska / Poland, 2022, 13:00 min.
Adam Sébire, AnthropoScene VI: Mозаика (Mozaika), Australia, 2021, 08:42 min.
Grant Sissons, The Empathy Machine, RPA / South Africa, 2022, 09:28 min.
Greg Smith, Immaculate Conception, Stany Zjednoczone / United States, 2022, 11:10 min.
Jae-Eun Suh, Echoed Moments, Stany Zjednoczone / United States, 2022, 10:22 min.
Nina Sumarac, I’ll See You in The Trees, Cypr / Cyprus, 2022, 19:33 min.
Valeriya Koptseva, The Light, Ukraina / Ukraine, 2022, 03:40 min.
Natalia Szostak, Sceny leśne – SEANS / Forest Scenes – SEANS, Polska / Poland, 2019, 17:42 min.
Katarzyna Szyffer, Szum / Noise, Polska / Poland, 2022, 07:00 min.
Kirk Tougas, The medium is the message, Kanada / Canada, 2021, 07:00 min.
Paulina Trzeciak, Chasers of Promise: Towards Desirable Future(s), Polska / Poland, 2022, 08:10 min.
Angelina Voskopoulou, Exogenesis trilogy, Grecja / Greece, 2013, 19:00 min.
Boedi Widjaja, Kang Ouw, 江湖水土, Singapur / Singapore, 2021, 15:00 min.
Olga Winiarczyk, Bipolar, Polska / Poland, 2022, 02:39 min.
Marianna Zabawa, Zanurzenie / Immersion, Polska / Poland, 2022, 20:00 min.
Karo Zacharski, Pogranicze/ Borderline, Polska / Poland, 2022, 07:00 min.
Agata Zemla i Aleksandra Trojanowska, RE, Polska / Poland, 2022, 12:16 min.